PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Propagační předmluva vydávající společnosti praví, že za vznikem německého „super“ tria PANZER stojí dnes již bývalý bubeník ACCEPT Stefan Schwarzmann, který se před časem ve svém novém bydlišti ve Švýcarsku v přestávce mezi nahráváním a turné své tehdy mateřské kapely tak nudil, až vymyslel právě tenhle projekt. Osoby a obsazení byly od začátku naprosto jasné, stejně jako hudební směrování téhle kapely (pojmenovaného podle německého výrazu pro „tank“), až by jeden málem zapochyboval, zda vše bylo skutečně tak jako čerstvě padlý sníh čisté, jak Nuclear Blast tvrdí.
Ale nešť. Projektů bylo a bude, to je zkrátka tak. Tenhle skutečně skrznaskrz německý produkt (tvořený mimochodem dále druhým odpadlíkem z ACCEPT Hermanem Frankem a Schmierem z DESTRUCTION) má oproti některým jiným tu výhodu, že vypadá opravdu poctivě, stejně jako fantastický obrněnec, drtivě rozjíždějící na obalu jeho prvotiny všechno, co se mu postaví do cesty. Poctivě a striktně heavy/powermetalově a poctivě a striktně germánsky, což je v některých kruzích ještě stále bráno za synonymum náležité kvality. Ostatně pamětníci HEADHUNTER, kteří jsou z toho všeho občas slyšet, mi jistě dají za pravdu.
PANZER si vskutku neberou servítky a v jistém smyslu jsou opravdu jako tank, nekompromisně a bez ohlížení si to hrnoucí vpřed. Kov, z nějž byl odlit, je stejně „heavy“ jako „power“ a rozhodně netrpí žádnými předsudky, když naprosto bezelstně kopíruje všechno, co bylo kdy v téhle metalové škatulce řečeno. Skladatelský vklad Franka a Schmiera a typický zpěv druhého ze jmenovaných tomu ovšem vtiskávají srozumitelnou a výraznou formu, takže „Send Them All To Hell“ už po dvou, třech posleších překvapí svou chytlavostí a tahem na bránu.
Je jistě otázka, nakolik je to všechno trvanlivé, ale tu pochopitelně nelze vyřešit teď a tady. Prozatím, prozatím se album s naprosto perfektním zvukem tváří velice silně v kramflecích, byť, jak už bylo řečeno, ohřívá už mnohokrát ohřátou polívčičku. Od nástupu v „Death Knell“ až po závěrečný cover Garyho Moorea „Murder In The Skies“ má nefalšovaný a přizemňující kovový přídech, který v mnohých skladbách vyniká zejména v okamžicích s přídavnou melodickou tečkou. Třeba jako hned v druhé v pořadí „Hail And Kill“ – postavena na jasném nápadu a silném riffu ne úplně nepřipomínajícím ACCEPT vrcholí píseň v perfektním refrénu, který má sílu slušného vichru. Podobně je na tom i eponymní „Panzer“, hypnotická „Why?“ nebo „Roll The Dice“, v jejímž refrénu navíc velmi zajímavě rozkvétá kytarová práce.
Je to rutina, jistě, a jak také jinak, když se za popsaných okolností sejdou podobní tři harcovníci, ale rutina s přehledem a grácií zvládnutá, jíž to bude jistě o to víc slušet na koncertních pódiích, budou-li tedy jaká. S ohledem na to, že dvě třetiny PANZER už však nejsou vázány nikde jinde, to nicméně vidím celkem pozitivně.
Tři z tanku a velký německý pes.
7 / 10
Schmier
- zpěv, baskytara
Herman Frank
- kytara
Stefan Schwarzmann
- bicí
1. Death Knell
2. Hail And Kill
3. Temple Of Doom
4. Panzer
5. Freakshow
6. Mr. Nobrain
7. Why?
8. Virtual Collision
9. Roll The Dice
10. Bleed For Your Sins
11. Murder In The Skies
Send Them All To Hell (2014)
Vydáno: 2014
Vydavatel: Nuclear Blast
Stopáž: 54:05
Achtung Musik!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.